Naslovna » Vesti

Vesti

Održana zajednička 6. sednica IPA i 9. sednica TAIB Odbora za praćenje

Zajednički sastanak Odbora za praćenje IPA i Sektorskog odbora za praćenje I komponente IPA (TAIB) održan je 21. jula 2021. godine, u online formatu.

Sastankom su ko-predsedavali Dušan Čarkić, v.d. pomoćnika ministra evropskih integracija (u ime nacionalnog IPA koordinatora) i Catherine Wendt, rukovodilac jedinice za Srbiju u Evropskoj komisiji – Generalni direktorat za evropsku susedsku politiku i proširenje (DG NEAR).

 Održana zajednička 6. sednica IPA i 9. sednica TAIB Odbora za praćenje

Na sastanku su razmatrane sledeće teme: proces programiranja, uključujući sektorski pristup i status koordinacije donatora; decentralizovani/indirektan sistem upravljanja IPA i horizontalna pitanja po direktnom i indirektnom upravljanju; strateška evaluacija na nivou zemlje EU saradnje sa Srbijom u periodu između 2012-2018; usvajanje/odobravanje Godišnjeg plana praćenja za 2021. godinu i Plan evaluacija za period 2021-2022). Na kraju sastanka doneti su detaljni zaključci i preporuke po svakoj od navedenih tema.

Kancelariju za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, predstavljali su: Ljubinko Stanojević, direktor Kancelarije; Ljiljana Pantić, rukovodilac Grupe za reviziju Nacionalnog akcionog programa i Jasmina Tošić, koordinator Grupe za reviziju Nacionalnog akcionog programa.

* * *

Održan 8. radni sastanak u Iloku za Program prekogranične saradnje Hrvatska – Srbija 2014-2020

U Iloku, Hrvatska je 06. 07. 2021. održan 8. radni sastanak za Program prekogranične saradnje Hrvatska – Srbija 2014-2020. Svrha sastanka je razmena iskustava između Agencije za reviziju sustava provedbe programa Evropske Unije i Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske Unije u reviziji Programa prekogranične saradnje Hrvatska – Srbija 2014-2020., Opšti razvoj programa - status programa, nedavni napredak i planovi za 2021-2027; Predstavljanje godišnjeg izveštaja o kontroli od strane EK i podnošenje ažurirane strategije revizije; Prezentacija rezultata revizije sistema 2021. godine; Prezentacija revizije rezultata poslovanja (1. period uzorkovanja) i Prezentacija uzorka iz drugog perioda za reviziju poslovanja.

 Održan 8. radni sastanak u Iloku za Program prekogranične saradnje Hrvatska – Srbija 2014-2020

Sastanku su prisustvovali:

  • Ana Srdinić - Kovačić, rukovodilac Odeljenja Službe za reviziju programa evropske teritorijalne saradnje (ARPA),
  • Željko Gribl, rukovodilac Odeljenja za reviziju sistema i reviziju računa (ARPA),
  • Martina Patrčević, viša revizorica Sektora za reviziju strukturnih instrumenata (ARPA),
  • Đana Petračija, rukovodilac Odeljenja za koordinaciju provedbe programa saradnje u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Evropske Unije u Republici Hrvatskoj;
  • Petra Laus, program menadžer Upravljačkog tela u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Evropske Unije u Republici Hrvatskoj;
  • Stanojević Ljubinko, direktor Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU,
  • Svetlana Novaković, rukovodilac Grupe za reviziju u okviru oblasti politika regionalna i teritorijalna saradnja,
  • Savo Rončević, rukovodilac Grupe za pravne i finansijske poslove,
  • Ljubomir Đorović, koordinator poslova revizije,
  • Milena Milojević, koordinator poslova revizije,
  • Ljubica Aritonović, samostalni savetnik za stručne poslove revizije,
  • Katarina Aleksov savetnik za poslove revizije i
  • Biljana Ostojić, savetnik za poslove revizije.

Na sastanku je još jednom potvrđen profesionalni odnos revizora Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU i poverenje Agencije za reviziju sustava provedbe programa Evropske Unije u kvalitet revizorskih nalaza.

* * *

Sprovedena sedmodnevna Osnovna obuka za interne revizore

Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija posle duže pauze uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19, organizovala je Osnovnu obuku za interne revizore, u velikoj sali „Infrastrukture železnice Srbije“. Obuka je održana u periodu od 28. juna do 6. jula 2021. Godine u prisustvu 62 polaznika, od kojih je 9 predstavnika Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske Unije.

 Sprovedena sedmodnevna Osnovna obuka za interne revizore

U sprovođenju obuke, pored predavača iz Centralne jedinice za harmonizaciju, učestvovao je i direktor Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske Unije sa sledećim teoretskim temama:

  • Revizija sistema – teorija i studija slučaja;
  • Svrha revizorskih izveštaja;
  • Struktura izveštaja i Planovi aktivnosti;
  • Specifičnosti revizije IPA fondova, kao i praktičnom temom:
  • Obuka za korišćenje osnovnih alata interne revizije - tema 1: studija slučaja – zarade.

Na ovaj način nastavljena je dugogodišnja saradnja Centralne jedinice za harmonizaciju Ministarstva finansija i Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske Unije u sprovođenju Osnovne obuke za interne revizore, kao i posebne obuke internih revizora za reviziju IPA fondova Evropske unije.

* * *

Održana 8. Sednica IPARD II Odbora za praćenje

Osma sednica IPARD II Odbora za praćenje održana je u petak, 11. juna 2021. godine, u sali „Beograd”, Palata Srbija u Beogradu. Sednica je zbog trenutne epidemiološke situacije organizovana kombinovano, kroz online uključenje na sednicu i prisustvo maksimalno dozvoljenog broja članova IPARD II Odbora za praćenje u sali. Pored članova IPARD II Odbora za praćenje, sednici su prisustvovali predstavnici Generalnog direktorata Evropske komisije za poljoprivredu i ruralni razvoj, Delegacije Evropske unije u Srbiji, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Ministarstva finansija, Ministarstva za evropske integracije i Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije.

 Održana 8. Sednica IPARD II Odbora za praćenje

Na Osmoj sednici IPARD II Odbora za praćenje, članovi su razmatrali ostvarene rezultate sprovođenja IPARD podsticaja, a predstavljeni su i rezultati Godišnjeg izveštaja o sprovo-đenju IPARD II programa za 2020. god. U fokusu zasedanja je bila i priprema IPARD III programa.

Kancelariju za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, predstavljali su Stanojević Ljubinko, direktor Kancelarije i Saša Ćelić, Rukovodilac Grupe za reviziju IPARD Programa.

* * *

Održana obuka revizora u saradnji sa Udruženjem „Interni revizor“ iz Užica

Na Zlatiboru je, u cilju nastavka kontinuiranog usavršavanja i edukacije ovlašćenih internih revizora u javnom sektoru, predstavljanja iskustava iz prakse izvođenja internih revizija i upoznavanja za metodologijom unapređenja rada interne revizije, u organizaciji Udruženja „Interni revizor“ iz Užica, održan seminar u periodu od 8. marta do 10. marta 2021. godine.

Seminar je obuhvatio teme kao što su: „Priprema i izrada Strategije upravljanja rizikom“, „follow-up“ revizije – iskustva iz prakse, „Metodologija izvođenja IT revizije“, „Problemi u funkcionisanju interne revizije“, „Bezbednost informacija sa aspekta sistema internih kontrola“ „Revizija usklađenosti finansijskog upravljanja i kontrole sa zakonima, podzakonskim i internim aktima“ i „Godišnje izveštavanje o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole, kao i Godišnji izveštaj o obavljenim revizijama i aktivnostima interne revizije za 2020. godinu“.

 Održana obuka revizora u saradnji sa Udruženjem „Interni revizor“ iz Užica

Kancelariju za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije predstavljali su devet ovlašćenih internih revizora u javnom sektoru, koji su svoja iskustva razmenjivali sa ostalim učesnicima seminara.

* * *

Održana online radionica revizora u saradnji sa Lexxion Publisher - Berlin

U Beogradu je, u cilju jačanja kapaciteta Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, u saradnji sa nemačkim Lexxion Publisher, održana online radionica „Finalising Programming & Financial Management and Control of EU Funds 2021-2027“ („Završno programiranje i finansijsko upravljanje i kontrola fondova EU 2021-2027“) u periodu od 23-24 februara 2021. godine.

Online radionicu su održali: Olga Guza, zamenik direktora Odeljenja za reviziju EU fondova, Ministarstvo finansija Letonije; Alina Ploae, savetnik u upravljačkom telu za INTERREG IPA program prekogranične saradnje Rumunija – Srbija, Direkcija za evropske programe teritorijalne saradnje, i Bernd Schuh, izvršni direktor, Austrijski institut za regionalne studije i prostorno planiranje, Beč, korišćenjem aplikacije „Zoom platform“.

 Održana online radionica revizora u saradnji sa Lexxion Publisher - Berlin

Radionica je obuhvatila novi programski period 2021.- 2027., koji uvodi značajne promene u finansijskoj raspodeli i sistemu upravljanja i kontrole fondova EU. Navedeni stručnjaci su pomogli razumevanje kako će ove novine uticati završavanje i pregovaranje o operativnim programima sa Evropskom komisijom, kako se modifikuju operativni programi tokom pregovaračkog procesa i koji izazovi očekuju revizorska tela u periodu programiranja 2021- 2027.

Radionica je, zbog poštovanja epidemioloških mera, obuhvatila sve rukovodioce grupa za reviziju u Kancelariji za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU.

Navedena obuka je predviđena Godišnjim programom obuke Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU.

* * *

Održani sastanci Grupe revizora za IPA Programe prekogranične saradnje

U periodu od 24. – 26. novembra 2020., Kancelarija za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije održala je onlajn (korišćenjem aplikacija „MTeams“ i „Skype“ ) sastanke Grupe revizora za IPA Programe prekogranične saradnje: Srbija – Crna Gora, Srbija – Republika Severna Makedonija i Srbija – Bosna i Hercegovina.

 Održani sastanci Grupe revizora za IPA Programe prekogranične saradnje

Na sastancima su razmatrana sledeća aktuelna pitanja:

  • Status implementacije Programa prekogranične saradnje, razmatrani su izazovi u sprovođenju Programa, budući planovi i programiranje za sledeću finansijsku perspektivu 2021 – 2027;
  • Izmene i dopune Poslovnika o radu Grupe revizora uslovljene aktuelnom epidemiološkom situacijom;
  • Rezultati i efekti sprovedenih revizija sistema;
  • Rezultati procene rizika i planovi za revizorske aktivnosti u sledećoj godini.

Sastancima su prisustvovali članovi i zamenici članova Grupe revizora za IPA Programe prekogranične saradnje: Srbija – Crna Gora, Srbija – Republika Severna Makedonija i Srbija – Bosna i Hercegovina, kao i predstavnici Ministarstva Evropskih integracija - Odseka za podršku rukovodiocu operativne strukture i Ministarstva finansija – jedinice za podršku Nacionalnom službeniku za odobravanje.

* * *

Održana 7. Sednica IPARD II Odbora za praćenje

Održana 7. Sednica IPARD II Odbora za praćenje Sedma sednica IPARD II Odbora za praćenje održana je u petak, 30. oktobra 2020. godine, u hotelu „Mona Plaza” u Beogradu. Usled trenutne epidemiološke situacije, sednica je organizovana kroz onlajn uključenje i prisustvo maksimalno dozvoljenog broja članova IPARD II Odbora za praćenje u sali.

Pored članova IPARD II Odbora za praćenje, sednici su prisustvovali predstavnici Generalnog direktorata Evropske komisije za poljoprivredu i ruralni razvoj, Delegacije Evropske unije u Srbiji, Ministarstva finansija, Ministarstva za evropske integracije i Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije.

 Održana 7. Sednica IPARD II Odbora za praćenje

Kancelariju za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, predstavljali su Stanojević Ljubinko, direktor Kancelarije i Saša Ćelić, Rukovodilac Grupe za reviziju IPARD Programa, koji su predstavili aktuelnu situaciju i tekuće aktivnosti Kancelarije u sprovođenju revizije IPARD II Programa pretpristupne pomoći za ruralni razvoj Republike Srbije za period 2014 - 2020. godine.

* * *

Proširenje poslovnog prostora

Krajem septembra 2020. završeni su radovi na rekonstrukciji i proširenju poslovnog prostora Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, finansirani iz budžeta Republike Srbije za 2020. godinu, u vrednosti od 4.791.557,00 dinara bez PDV-a.

 Proširenje poslovnog prostora

Programom za reformu javnih finansija predviđena je aktivnost: „Rekonstrukcija i proširenje kapaciteta radnog prostora u cilju stvaranja tehničkih uslova za prijem novih kadrova i razvoj administrativnih kapaciteta Kancelarije“, u okviru Stuba - Delotvorna finansijska kontrola – Mere „Dodatno jačanje zakonodavnog okvira, institucionalnih i operativnih kapaciteta Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske Unije“.

 Proširenje poslovnog prostora

Proširenjem kapaciteta radnog prostora za 80m2 stvoreni su uslovi za nesmetan rad Kancelarije, predviđeni Uredbom o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 i Instrukcijom o organizaciji radnih procesa u organima državne uprave i službama Vlade u primeni mera zaštite od zarazne bolesti COVID-19 nakon ukidanja vanrednog stanja.

 Proširenje poslovnog prostora
 Proširenje poslovnog prostora

* * *

Održan radni sastanak u Iloku za Program prekogranične saradnje Hrvatska – Srbija 2014-2020

U Iloku je 09. 06. 2020. održan radni sastanak za Program prekogranične saradnje Hrvatska – Srbija 2014-2020.

 Održan radni sastanak u Iloku za Program prekogranične saradnje Hrvatska – Srbija 2014-2020i

Svrha sastanka je razmena iskustava između Agencije za reviziju sustava provedbe programa Evropske Unije i Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske Unije u reviziji Programa prekogranične saradnje Hrvatska – Srbija 2014-2020., usvajanje jedinstvene revizijske metodologije za reviziju sistema i priprema revizijske metodologije za jedinstveni pristup u reviziji operacija. Sastanak je takođe poslužio i kao forum za raspravu o trenutnom stanju sprovođenja revizije operacija, usaglašavanju planova za drugu fazu revizije operacija i trenutnom stanju u reviziji sistema.

Sastanku su prisustvovali: 
- Neven Šprlje, direktor Agencije za reviziju sustava provedbe programa Evropske Unije (ARPA),
- Zvonko Širić, rukovodilac Službe za reviziju programa evropske teritorijalne saradnje (ARPA),
- Željko Gribl, rukovodilac Odeljenja za reviziju sistema i reviziju računa (ARPA),
- Martina Patrčević, viša revizorica Odeljenja za reviziju sistema i reviziju računa (ARPA),
- Stanojević Ljubinko, direktor Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU,
- Slobodan Karanović, zamenik direktora Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU,
- Svetlana Novaković, rukovodilac Grupe za reviziju u okviru oblasti politika regionalna i teritorijalna saradnja,
- Savo Rončević, rukovodilac Grupe za pravne i finansijske poslove,
- Jelena Tadić, koordinator poslova revizije,
- Ljubomir Đorović, koordinator poslova revizije,
- Branislav Medaković, koordinator poslova revizije i
- Ksenija Šuluburić, mlađi savetnik za stručnu podršku reviziji.
Na sastanku je još jednom potvrđen profesionalni odnos revizora Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU i poverenje Agencije za reviziju sustava provedbe programa Evropske Unije u kvalitet revizorskih nalaza.

* * *

Potpisan Protokol o saradnji

U Beogradu je, u cilju jačanja efikasnog i delotvornog izvršavanja poslova u postupku sprovođenja Instrumenta pretpristupne pomoći u oblasti podrške „Poljoprivreda i ruralni razvoj” (IPARD), dana 19. juna 2020. potpisan protokol o saradnji između Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, ( Revizorsko telo), Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Sektora za ruralni razvoj, Odeljenja za ruralni razvoj, ( Upravljačko telo) i Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Uprave za agrarna plaćanja, ( IPARD agencija).

 Potpisan Protokol o saradnji

Protokol o saradnji između Revizorskog tela sistema upravljanja sredstvima EU, Upravljačkog tela i IPARD agencije potpisali su: Ljubinko Stanojević, direktor Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, Jasmina Miljković šef Upravljačkog tela, načelnik Odeljenja za ruralni razvoj u okviru Sektora za ruralni razvoj Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Biljana Petrović, vršilac dužnosti direktora Uprave za agrarna plaćanja u okviru Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.

Svrha ovog protokola o saradnji je da definiše međusobne odnose i poslovnu saradnju između Revizorskog tela, Upravljačkog tela i IPARD agencije u postupku sprovođenja Instrumenta pretpristupne pomoći u oblasti podrške „Poljoprivreda i ruralni razvoj” (IPARD), kao i da se obezbedi potpuna međusobna saradnja i omogući Revizorskom telu da izvršava svoje zadatke u rokovima utvrđenim Zakonom o potvrđivanju Okvirnog sporazuma između Republike Srbije i Evropske komisije o pravilima za sprovođenje finansijske pomoći Evropske unije Republici Srbiji u okviru Instrumenta za pretpristupnu pomoć (IPA II) i Sporazumom između Vlade Republike Srbije i Evropske komisije kojim se utvrđuju pravila za upravljanje i sprovođenje finansijske pomoći Unije Republici Srbiji u okviru Instrumenata za pretpristupnu pomoć za oblast politike „Poljoprivreda i ruralni razvoj" (IPARD).

Potpisivanjem Protokola o saradnji izvršena je još jedna od preporuka Generalnog direktorata za poljoprivredu i ruralni razvoj Evropske komisije iz 2016.

* * *

Održana online radionica revizora u saradnji sa GIZ-om

U Beogradu je, u cilju jačanja kapaciteta Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, u saradnji sa projektom Podrška reformi javne uprave, koji se sprovodi u okviru nemačko-srpske razvojne saradnje od strane nemačke organizacije GIZ (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit), održana online radionica „Podrška pregovaračkom poglavlju 32-finansijska kontrola u jačanju kapaciteta srpske Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, u pogledu revizije strukturnih i investicionih fondova EU” u periodu od 14. maja do 15. maja 2020. godine. Online radionicu je održao dr. Balázs Dencső, generalni direktor Generalnog direktorata za reviziju evropskih fondova u Mađarskoj, korišćenjem aplikacije „Microsoft Teams Meeting“, uz striktno pridržavanje „Instrukcije o organizaciji radnih procesa u organima državne uprave i službi Vlade u primeni mera zaštite od zarazne bolesti covid-19 nakon ukidanja vanrednog stanja“, dok još traju epidemiološke mere.

Radionica je obuhvatila praktična iskustva Generalnog direktorata za reviziju evropskih fondova u Mađarskoj u reviziji ESI fodova i promene u nacrtu regulative za period 2021 – 2027.

Radionica je obuhvatila sve zaposlene u Kancelariji za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, koji se bave revizijom, kao i zainteresovane predstavnike Ministarstva evropskih integracija.

Navedena obuka je predviđena Godišnjim programom obuke Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU i Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016-2020.

* * *

Trilateralni sastanak Grupe revizora za programe prekogranične saradnje Rumunija – Srbija i Mađarska – Srbija

 Trilateralni sastanak Grupe revizora za programe prekogranične saradnje Rumunija – Srbija i Mađarska – Srbija

U Beogradu je, u prostorijama Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, dana 24. februara 2020. godine, održan trilateralni sastanak Grupa revizora za programe prekogranične saradnje IPA 2014-2020 - Rumunija – Srbija i Mađarska – Srbija.

U prvom prepodnevnom terminu održan je VIII sastanak Grupe revizora za program prekogranične saradnje Rumunija – Srbija, kome su prisustvovali:

  • Lucian Dan Vladsecu, predsednik Revizorskog tela u okviru Računskog suda Rumunije;
  • Florin Tunaru, potpredsednik Revizorskog tela u okviru Računskog suda Rumunije i
  • Iulian MISERCIU, direktor Direkcije za reviziju FEDR u okviru Revizorskog tela.

Na sastanku su razmotrene izmene revizorske strategije, rezultati revizije sistema i revizije operacija za 2019. godinu, godišnji revizorski izveštaj za 2019. godinu i Godišnje revizorsko mišljenje za 2019. godinu, kao i planovi revizije za 2020. godinu. U toku sastanka ispoljen je visok nivo poverenja Revizorskog tela Rumunije u kapacitete i kvalitet rada Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, kao i buduća tesna saradnja u obavljanju predstojećih zadataka.

 Trilateralni sastanak Grupe revizora za programe prekogranične saradnje Rumunija – Srbija i Mađarska – Srbija

 

U drugom popodnevnom terminu održan je III sastanak Grupe revizora za program prekogranične saradnje Mađarska – Srbija, kome su prisustvovali:

  • dr. Balázs Dencső, generalni direktor Generalnog direktorata za reviziju evropskih fondova;
  • Dr. Marianna Miklós-Molnár, zamenik generalnog direktora i
  • Riskó Ágnes, direktor.

Na sastanku su razmotrene izmene revizorske strategije, rezultati revizije sistema i revizije operacija za 2019. godinu, godišnji revizorski izveštaj za 2019. godinu i Godišnje revizorsko mišljenje za 2019. godinu, kao i planovi revizije za 2020. godinu. Osim toga, predstavljeni su i budući izazovi i uloge revizorskih tela u narednom programskom periodu 2021-2027.

Kancelariju za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije na ovim sastancima predstavljali su:

  • Stanojević Ljubinko, direktor,
  • Slobodan Karanović, zamenik direktora i
  • Svetlana Novaković, Rukovodilac Grupe za reviziju u okviru oblasti politika Regionalna i teritorijalna saradnja.

* * *

TAIEX ekspertska misija o pripremi i primeni Programa obezbeđenja i unapređenja kvaliteta interne revizije.

U Beogradu je, u prostorijama Uprave za agrarna plaćanja, u organizaciji Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Grupe za internu reviziju Uprave za agrarna plaćanja, u saradnji sa posebnim Odeljenjem u okviru Generalnog direktorata za susedsku politiku i pregovore o proširenju Evropske komisije – TAIEX, u periodu od 27- 31. januara 2020. godine, sprovedena Ekspertska misija o pripremi i primeni Programa obezbeđenja i unapređenja kvaliteta interne revizije.

Cilj ekspertske misije bio je da ojača znanje internih revizora u Upravi za agrarna plaćanja o pripremi i primeni Programa obezbeđenja i unapređenja kvaliteta interne revizije (POUK), imajući u vidu činjenicu da Grupa za internu reviziju nema dovoljno praktično iskustvo u pripremi i primeni POUK-a.

 TAIEX ekspertska misija o pripremi i primeni Programa obezbeđenja i unapređenja kvaliteta interne revizije.

Ekspertskoj misiji, osim zaposlenih iz Grupe za internu reviziju Uprave za agrarna plaćanja, prisustvovali su i interni revizori iz: Centralne jedinice za harmonizaciju Ministarstva finansija, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Ministarstva finansija, Službe za internu reviziju Grada Beograda, kao i sedmoro ovlašćenih internih revizora u javnom sektoru Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije.

POUK je razvijena metodologija za tekuće i periodične procene, koja se sastoji od sveobuhvatnih procesa, kontinuiranog nadzora i testiranja interne revizije i savetodavnih usluga, periodičnih potvrda usaglašenosti sa definicijom interne revizije, etičkim kodeksom i standardima. Ovo takođe uključuje tekuća merenja i analize načina merenja performansi, npr. realizacija plana interne revizije, vreme ciklusa, prihvaćene preporuke i zadovoljstvo korisnika. Metodologija je usklađena sa Međunarodnim standardima za profesionalnu praksu interne revizije.

* * *

Studijska poseta Revizorskog tela Albanije

U okviru jačanja Mreže revizorskih tela IPA zemalja, u Beogradu je od 20. – 24. januara 2020. godine u studijskoj poseti Kancelariji za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU boravila petočlana delegacija Agencije za reviziju programa pomoći akreditovanih od strane EU iz Albanije. Cilj posete bila je razmena iskustava u oblasti izgradnje administrativnih kapaciteta, načinu obavljanja revizije i praktičnoj primeni softvera za reviziju EU projekata i upravljanje dokumentima „Auditdoc“. Članovi delegacije Revizorskog tela Albanije imali su priliku da koriste softver za praktičnu primenu u pojedinim fazama revizije – planiranje, terenski rad i izveštavanje. Rukovodioci grupa za reviziju Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU su koleginicama i kolegama revizorima iz Agencije za reviziju programa pomoći akreditovanih od strane EU objasnili prednosti primene softvera za lakše i brže obavljanje revizorskih aktivnosti. Delegacija Revizorskog tela Albanije se zahvalila na novostečenim iskustvima i prijateljskoj atmosferi u Kancelariji za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, u toku studijske posete.

 Studijska poseta Revizorskog tela Albanije

* * *

Održan seminar u organizaciji DG NEAR

U cilju jačanja kapaciteta Revizorskih tela za programe Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA), u Zagrebu je od 22. do 24. oktobra 2019. godine održan seminar u organizaciji Generalnog direktorata za susedstvo i pregovore o proširenju Evropske komisije (Directorate-General for Neighbourhood and Enlargement Negotiations - DG NEAR). Seminar su pohađali predstavnici revizorskih tela iz Crne Gore, Makedonije, Albanije, Turske i Srbije.

 Održan seminar u organizaciji DG NEAR

Glavna tema seminara bila je revizija ugovora o radovima:

- Preventivna uloga Revizorskih tela

- Revizija faze implementacije ugovora o radovima

- Područja revizije za vreme revizije operacija

- FIDIC Red and Yellow Book,

- Procedura javnih nabavki (ugovori o izvođenju radova) za : građevinske, zanatske i radove na instalacijama na izgradnji smeštajnih objekata, izvođenje radova na izgradnji kanalizacije, izgradnja uređaja za prečišćavanje otpadnih voda, nadzor radova na sanaciji deponije, dogradnja postojećeg postrojenja za proizvodnju pitke vode dvostepenim sistemom filtracije, građevinski, zanatski, instalaterski radovi, ugradnja opreme na izgradnji smeštajnih objekata u okviru studentskog kampusa.

 Održan seminar u organizaciji DG NEAR

Obzirom da je seminar predviđao kombinaciju teorijskog i praktičnog rada organizovana je verifikacija stečenih znanja na licu mesta, gde su učesnici seminara realizovali u dva dana praktičan obilazak stepena dovršenosti radova na dva gradilišta: Zagrebački rotor i Centar za razvoj inovativnih tehnologija.

 Održan seminar u organizaciji DG NEAR

Seminar je takođe poslužio kao prilika za razmenu iskustava i znanja revizorskih tela.

 Održan seminar u organizaciji DG NEAR

* * *

Održana obuka revizora u saradnji sa GIZ-om

U Vršcu je, u cilju jačanja kapaciteta Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, u saradnji sa projektom Podrška reformi javne uprave, koji se sprovodi u okviru nemačko-srpske razvojne saradnje od strane nemačke organizacije GIZ (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit), održana obuka „Meke veštine za revizore“ u periodu od 23. septembra do 26. septembra 2019. godine.

Obuka je obuhvatila oblasti kao što su neverbalna komunikacija - interpretacija govora tela i veštine izraza lica u odnosu revizor-klijent, manipulacije u poslovnoj komunikaciji, očuvanje kritičkog mišljenja i profesionalnog integriteta revizora, internu komunikaciju i podsticanje pozitivnog okruženja i efektivno vođenje sastanaka.

Navedena obuka je predviđena Godišnjim programom obuke Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije.

 Održana obuka revizora u saradnji sa GIZ-om

* * *

Godišnji sastanak IPA revizorskih tela

U Valoni, Albanija, od 3. do 4. jula 2019. godine održan je godišnji seminar revizorskih tela za programe Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA). Organizator seminara bilo je revizorsko telo Albanije a tema seminara bila je jačanje saradnje revizorskih tela IPA zemalja. Seminar su pohađali predstavnici revizorskih tela iz Crne Gore, Makedonije, Albanije, Turske i Srbije.

U okviru seminara prezentovani su načini organizacije i funkcionisanje revizorskih tela kao i iskustva i naučene lekcije u postupcima revizije sprovedenim u IPA zemljama u prethodnom periodu. Predstavnici Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije na seminaru su održali tri predavanja na teme: „Uspostavljanje, pravni okvir i uloga Kancelarije“, „Revizije sprovedene u 2018. i 2019. godini“ i „Softver za reviziju i upravljanje dokumentacijom“.

 Godišnji sastanak IPA revizorskih tela

* * *

TAIEX ekspertska misija: FIDIK ugovori

U Beogradu je u prostorijama Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU u periodu od 13. do 14. juna 2019. godine uspešno održana ekspertska misija na temu „FIDIK ugovori“. Cilj ekspertske misije bio je jačanje kapaciteta Kancelarije u pogledu kvaliteta obavljanja revizije infrastrukturnih projekata, koji zahtevaju specifična znanja o FIDIK ugovorima. Misija je realizovana kroz predavanje i praktične primere eksperata iz zemlje članice EU.

 TAIEX ekspertska misija: FIDIK ugovori

Ekspertska misija održana je u organizaciji posebnog Odeljenja u okviru Generalnog direktorata za susedsku politiku i pregovore o proširenju Evropske komisije – TAIEX. Eksperti koji su sproveli misiju bili su iz susedne zemlje članice EU, Republike Hrvatske. Obuka je obuhvatila većinu zaposlenih u Kancelariji za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, koji se bave revizijom, predstavnike Ministarstva Finansija – Sektora za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava Evropske unije, kao i Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprave za agrarna plaćanja.

 TAIEX ekspertska misija: FIDIK ugovori

* * *

Softver za reviziju i rukovanje dokumentima u fazi produkcije

Softver za reviziju i rukovanje dokumentima ušao je u svoju finalnu fazu, fazu produkcije. Softver je nabavljen za potrebe Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, kao deo projekta tehničke pomoći, a koji finansira Evropska unija.

Konačni preduslov za pokretanje je ispunjen nakon što je Kancelarija potpisala protokol o saradnji sa Državnim data centrom Kancelarije za informacione tehnologije i eelektronsku upravu u decembru prošle godine. Protokol, koji su potpisali direktor Kancelarija za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU i direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, Ljubinko Stanojević i prof. dr Mihailo Jovanović, omogućio je premeštanje nove opreme i novog softvera, finansiranih iz sredstava Evropske unije, u Državni data centar. Kancelarija je tako postala petnaesti korisnik Državnog data centra, centralne lokacije za ključne informacione i komunikacione infrastrukture Republike Srbije, koji je po tehničkim i sigurnosnim standardima jedan od najmodernijih centara u regionu.

Novi softver će omogućiti viši nivo integracije, delotvornosti i efikasnosti aktivnosti Kancelarije za reviziju.

 Softver za reviziju i rukovanje dokumentima u fazi produkcije

* * *

TAIEX ekspertska misija za unapređenje sistema kontrole kvaliteta i uveravanje

U Beogradu je u prostorijama Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU u periodu od 17. do 18. januara 2019. godine uspešno održana ekspertska misija na temu „Obezbeđenje i kontrola kvaliteta“. Cilj ekspertske misije bio je jačanje administrativnih kapaciteta Kancelarije u pogledu kvaliteta obavljanja revizije i njegove kontrole, a time i dalje unapređenje uspostavljenog sistema kontrole kvaliteta. Misija je realizovana kroz predavanje i praktične primere eksperta iz zemlje članice EU.

Ekspertska misija održana je u organizaciji posebnog Odeljenja u okviru Generalnog direktorata za susedsku politiku i pregovore o proširenju Evropske komisije – TAIEX. Ekspert koji je sproveo misiju bio iz je susedne zemlje članice EU, Republike Hrvatske. Ova obuka obuhvatila je većinu zaposlenih u Kancelariji za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, koji se bave revizijom.

* * *

Učešće predstavnika Kancelarije za reviziju sistema upravljanja EU fondova na konferenciji FINIZ 2018

Dana, 7. decembra 2018. godine, Direktor Kancelarije za reviziju sistema upravljanja EU fondova učestvovao je na Međunarodnoj naučnoj konferenciji FINIZ 2018 pod nazivom „Uloga finansijskog i nefinansijskog izveštavanja u odgovornom poslovanju”. Kancelarija za reviziju sistema upravljanja EU fondova je jedan od prijatelja konferencije FINIZ. Konferenciju koja je održana pod pokroviteljstvom Univerziteta Singidunum u Beogradu, otvorio je prof. dr Milovan Stanišić, predsednik Univerziteta Singidunum. Uvodno izlaganje održao dr Duško Pejović, predsednik, generalni državni revizor, Državna revizorska institucija.

 Učešće predstavnika Kancelarije za reviziju sistema upravljanja EU fondova na konferenciji FINIZ 2018

* * *

Održana druga konferencija OLAF - ISES u Beogradu

U Beogradu je 21. septembra 2018. godine održana druga konferencija Evropske službe za suzbijanje prevara (European Anti-Fraud Office - OLAF) u organizaciji ISES u prostorijama Informacionog centra Evropske unije (EUIC). Tema konferencije bila je Otkrivanje, postupanje, unapređenje znanja u cilju sprečavanja prevara i nepravilnosti u međunarodnoj saradnji i razvojnim projektima (IPA i ENI).

Izlaganje na konferenciji održali su predstavnik Evropske službe za suzbijanje prevara, Clemens Kreith; rukovodilac Odeljenja za suzbijanje nepravilnosti i prevara u postupanju sa sredstvima Evropske unije (AFCOS) u okviru Ministarstva finansija Republike Srbije, Jelena Sedlaček; direktor Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, Ljubinko Stanojević i rukovodilac Grupe za reviziju, Svetlana Novaković; predstavnici Odeljenja za suzbijanje nepravilnosti i prevara u postupanju sa sredstvima Evropske unije Italije, Francesco Attardi i Ugo Liberatore; predstavnik Evropskog Suda revizora, Jorge Guevara Lopez; kao i predstavnik revizorske kuće Moore Stephens, Roberto Russo. Nakon svakog izlaganja, učesnici su diskutovali o otvorenim pitanjima.

Konferenciji su prisustvovali predstavnici nacionalnih kancelarija AFCOS-a i članovi Grupa revizora za (IPA) programe: Srbija- Bosna i Hercegovina, Srbija - Crna Gora i Srbija – BJR Makedonija, u kojima je Kancelarija za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije vodeće revizorsko telo.

Na konferenciji su iskustvo Kancelarije u otkrivanju i postupanju sa prevarama i nepravilnostima, prilikom sprovođenja revizije projekata finansiranih sredstvima Evropske unije, predstavili direktor Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, Ljubinko Stanojević i rukovodilac Grupe za reviziju u okviru oblasti politika regionalna i teritorijalna saradnja, Svetlana Novaković.

 Održana druga konferencija OLAF - ISES u Beogradu

* * *

Održana ekspertska misija u Beogradu u organizaciji TAIEX

U Beogradu je u prostorijama Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU od 02. do 06. jula 2018. godine uspešno održana ekspertska misija na temu Finansijsko upravljanje – IPARD specifičnosti. Cilj ekspertske misije bio je jačanje administrativnih kapaciteta Kancelarije u reviziji finansijskog upravljanja sredstvima EU, sa posebnim osvrtom na reviziju finansijskog upravljanja IPARD tela, kroz pružanje saveta i praktične primere eksperta iz zemlje članice EU.

Ekspertska misija održana je u organizaciji posebnog Odeljenja u okviru Generalnog direktorata za susedsku politiku i pregovore o proširenju Evropske komisije – TAIEX. Misiju je sprovela ekspertkinja iz susedne zemlje članice EU, Republike Hrvatske. Pored zaposlenih u Kancelariji, misiji su prisustvovali i predstavnici interne revizije IPARD tela Republike Srbije.

 Održana ekspertska misija u Beogradu u organizaciji TAIEX

* * *

Održan seminar revizorskih tela IPA u Zagrebu u organizaciji DG NEAR

U Zagrebu je od 29. do 31. maja 2018. godine održan seminar revizorskih tela za programe Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA). Organizator seminara je bio DG NEAR Evropske komisije, a jedan od predavača je bio i predstavnik Evropskog revizorskog suda. Seminar su pohađali predstavnici revizorskih tela iz Crne Gore, Makedonije, Albanije, Turske i Srbije.

Glavne teme seminara su bile interna kontrola, COSO okvir interne kontrole i uzorkovanje, dok je na temu revizije sistema održana i radionica. Seminar je takođe poslužio kao prilika za razmenu iskustava i znanja revizorskih tela. Predstavnici DG NEAR su posebno pohvalili Kancelariju za reviziju sistema upravljanja sredstvima EU, istakavši da će se, u skladu sa veštinama i iskustvom naših revizora, ubuduće više oslanjati na naš rad.

 Održan seminar revizorskih tela IPA u Zagrebu u organizaciji DG NEAR

* * *

U Skoplјu održana radionica TAIEX

U Skoplјu je 24. i 25. oktobra 2017. godine održana TAIEX radionica za više zemalјa na temu izazova koje donosi IPA II i jačanje mreže nacionalnih revizorskih tela. Cilј radionice bili su razmena najbolјe prakse i iskustva sa revizijom IPA fondova.

Radionica je održana u saradnji sa revizorskim telom Makedonije, a prisustvovali su joj i predstavnici Delegacije EU, DG NEAR, kao i regionalnih revizorskih tela. Predstavnike Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima EU Republike Srbije predvodio je njen direktor, Ljubinko Stanojevic, koji je predstavio naša iskustva u sprovođenju revizije Instrumenta pretpristupne pomoći.

 U Skoplјu održana radionica TAIEX  U Skoplјu održana radionica TAIEX

* * *

Održana radionica u Gložanu

Dana 12.10.2017. godine, revizori Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima Evropske unije prisustvovali su radionici revizora Evropske komisije na projektu „Development of Innovative Chocolate Products Fortified with Bioactive Compounds”, Eugen Chocolate d.o.o., mesto Gložan, Južnobački okrug, Vojvodina.

Terenskoj poseti (radionici), takođe su prisustvovali i predstavnici sledećih institucija: Fond za inovacionu delatnost; Ministarstvo finansija – Sektor za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava Evropske Unije (CFCU) kao i Sektor za upravlјanje sredstvima Evropske Unije (NAO SO i Nacionalni Fond); Ministarstvo za evropske integracije – Sektor za planiranje, programiranje, praćenje i izveštavanje o sredstvima EU i razvojnoj pomoći (NIPAK TS); Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja – Sektor za međunarodnu saradnju i evropske integracije (IPA jedinica).

 Održana radionica u Gložanu

* * *

Održana druga sednica Odbora za praćenje IPARD II programa

U Beogradu je 3. oktobra 2017. godine održana druga sednica Odbora za praćenje implementacije pretpristupnog programa za ruralni razvoj IPARD II, koji se odnosi na period 2014-2020. Između ostalog, na sednici je rečeno da će revizori Evropske komisije sprovesti finalnu reviziju operativne infrastrukture u drugoj polovini novembra, nakon čega bi Srbija mogla da dobije zeleno svetlo za početak realizacije IPARD sredstava u iznosu od 175 miliona evra. Nakon toga bi usledio prvi poziv za korišćenje ovih sredstava za polјoprivrednike.

Osim članova ovog tela, sednici su prisustvovali i predstavnici Generalnog direktorata Evropske komisije za polјoprivredu i ruralni razvoj, Delegacije EU u Srbiji, Ministarstva za EU integracije, kao i naše Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima Evropske unije, ispred koje je zamenik direktora, Slobodan Karanović, prisutne upoznao sa ulogom Revizorskog tela u narednom periodu.

 Održana druga sednica Odbora za praćenje IPARD II programa

* * *

Poseta delegacije Odbora za budžetsku kontrolu Evropskog parlamenta

Delegacija Odbora za budžetsku kontrolu Evropskog parlamenta (CONT) posetila je Republiku Srbiju 17. jula 2017. godine. Cilј posete je bilo uveravanje da su sredstva Evropske Unije za pretpristupnu pomoć (IPA) utrošena efikasno i delotvorno, i to kroz nekoliko projekata. Između ostalih, u tu svrhu izabran je i projekat „Podrška izgradnji kapaciteta revizorskog tela“.

Direktor Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima Evropske unije Ljubinko Stanojević ukratko je predstavio delatnost Kancelarije, cilјeve i budžet projekta, rezultate i ishode, kao i buduće potrebe za finansiranjem dalјeg unapređenja kapaciteta. Nakon izlaganja, direktor Kancelarije odgovarao je na pitanja Dereka Vona, šefa delegacije i Martine Dlabajove, potpredsednice Odbora za budžetsku kontrolu. Zaklјučak gospodina Vona bio je da je u Srbiji učinjen veliki napredak kada su u pitanju efikasnost i delotvornost uspostavlјenih struktura za planiranje i realizaciju IPA fondova i pozitivno ocenio planove za održavanje administrativnih kapaciteta u ovoj oblasti.

Poseta delegacije Odbora za budžetsku kontrolu Evropskog parlamenta

* * *

Prvi sastanak Grupe revizora za Program prekogranične saradnje Srbija - Bosna i Hercegovina 2014-2020

U Beogradu, 13. oktobra 2016. godine održan je prvi sastanak Grupe revizora za Program prekogranične saradnje Srbija - Bosna i Hercegovina 2014-2020.

Na sastanku se razgovaralo o trenutnom statusu Programa i razmatrana su pravila grupe revizora i revizorska strategija za programski period 2014-2020.

* * *

Prvi sastanak Grupe revizora za Program prekogranične saradnje Srbija - Crna Gora 2014-2020

U Beogradu, 28. septembra 2016. godine održan je prvi sastanak Grupe revizora za Program prekogranične saradnje Srbija - Crna Gora 2014-2020.

Na sastanku se razgovaralo o trenutnom statusu Programa i razmatrana su pravila grupe revizora i revizorska strategija za programski period 2014-2020.

* * *

Studijska poseta Litvaniji

Kao deo projekta „Podrška izgradnji kapaciteta Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima EU“, naši su revizori posetili svoje litvanske kolege u periodu od 28. juna do 2. jula 2016. godine.

Zaposleni Nacionalne kancelarije za reviziju Litvanije predstavili su svoju kancelariju i sa predstavnicima naše Kancelarije podelili iskustva i dobru praksu u organizovanju i sprovođenju revizije. Posebna pažnja je posvećena temama kao što su planiranje revizije, alati i metodologija revizijskog procesa, metodologija uzorkovanja, stručni razvoj revizija i saradnja sa Evropskom komisijom. Pored toga, održane su i radionice sa predstavnicima Nacionalne agencije za plaćanja i Ministarstva polјoprivrede.

Studijska poseta Litvaniji Studijska poseta Litvaniji Studijska poseta Litvaniji

* * *

Seminar revizorskih tela održan u Berovu, Makedonija

Generalni direktorat za susedsku politiku i proširenje (DG NEAR) Evropske komisije organizovao je u Berovu, Makedonija, seminar namenjen revizorskim telima i telima za podršku Nacionalnom službeniku za odobravanje. Seminaru, čiji je cilј bio davanje smernica vezano za proces poveravanja za IPA II, prisustvovali su predstavnici ovih tela iz Srbije, Crne Gore, Makedonije, Albanije i Turske.

Seminar je održan od 22. do 25. februara 2016. godine.

Seminar revizorskih tela održan u Berovu Seminar revizorskih tela održan u Berovu

* * *

Održana prva sednica Odbora za praćenje IPARD II programa

U Beogradu je 11. februara 2016. godine održana prva sednica Odbora za praćenje IPARD II programa – programa namenjenog ruralnom razvoju, koji se finansira iz pretpristupnih fondova Evropske unije, a koji se odnosi na period 2014-2020. Sednici, koju je otvorila ministar polјoprivrede i zaštite životne sredine dr Bogosavlјević-Bošković, prisustvovao je i direktor Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima Evropske unije, Slobodan Karanović. Gospodin Karanović je prisutne upoznao sa prethodnim i trenutnim aktivnostima na podizanju administrativnih kapaciteta i reinstitucionalizaciji Kancelarije, kao i planovima za budući rad na reviziji IPARD II programa.

Očekuje se da će se proces akreditacije državnih institucija vezano za IPARD II program završiti tokom prve polovine 2016. godine.

Održana prva sednica Odbora za praćenje IPARD II programa Održana prva sednica Odbora za praćenje IPARD II programa Održana prva sednica Odbora za praćenje IPARD II programa Održana prva sednica Odbora za praćenje IPARD II programa

* * *

U Budimpešti održan godišnji sastanak Grupe revizora za Program prekogranične saradnje Srbija-Mađarska

U Budimpešti je 10. februara 2016. godine održan godišnji sastanak Grupe revizora za Program prekogranične saradnje Srbija – Mađarska 2007-2013, kojem su prisustvovali i revizori Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima Evropske unije.

Na sastanku se razgovaralo o trenutnom statusu Programa prekogranične saradnje Srbija-Mađarska 2007-2013, kao i revizorskoj strategiji za ovaj program za programski period 2014-2020.

* * *

 

Predstavnici Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima Evropske unije posetili su u julu ove godine Brisel i Luksemburg, u okviru projekta „Podrška izgradnji kapaciteta Kancelarije za reviziju sistema upravlјanja sredstvima EU“. Tokom ove studijske posete, naše kolege su posetile sedište Evropske komisije, kao i Evropski revizorski sud, koji u svom Žurnalu o tome izveštava u sledećem članku.