NADLEŽNOSTI
Nadležnost revizorskog organa definisana je u skladu sa relevantnim evropskim regulativama i nacionalnim zakonodavstvom, a proizilazi iz međunarodnih obaveza Republike Srbije prema EU, pre svega iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP), koji je stupio na snagu 2013. godine, a koji postavlja temelje za finansijsku saradnju i reforme u oblastima upravljanja i kontrole javnih finansija.
U sistemu indirektnog upravljanja pretpristupnom pomoći EU u Srbiji, uloga nezavisnog revizorskog organa dodeljena je Kancelariji za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske Unije (u daljem tekstu: Kancelarija). Kancelarija obavlja stručne poslove za potrebe Vlade, u saradnji sa drugim organima državne uprave, koji se odnose na reviziju i potvrđivanje usklađenosti sistema sprovođenja programa Evropske unije, u skladu sa obavezama koje su preuzete odgovarajućim sporazumima i drugim ugovorima između Evropske komisije i Vlade Republike Srbije o pravilima za saradnju koja se odnose na finansijsku pomoć Evropske unije Republici Srbiji, na načine utvrđene tim sporazumima i ugovorima, u okviru uspostavljanja decentralizovanog i deljenog sistema i indirektnog upravljanja fondovima Evropske unije, a za potrebe realizacije programa i projekata finansiranih iz sredstava Evropske unije.
Kancelarija je osnovana 2011. godine, kao služba Vlade, na osnovu Uredbe o osnivanju Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije (Službeni glasnik br. 41 od 10. juna 2011, 83 od 9. novembra 2011, 81 od 22. septembra 2023.), koja propisuje njeno uređenje i delokrug.
MISIJA
Revizorski organ, funkcionalno nezavisan od svih aktera u sistemu upravljanja i kontrole pretpristupne pomoći EU u Republici Srbiji, Evropskoj komisiji i Vladi Republike Srbije pruža nezavisno mišljenje i uveravanje o potpunosti, tačnosti i istinitosti godišnjih finansijskih izveštaja, zakonitosti i regularnosti troškova i ocenu efikasnosti i pravilnosti funkcionisanja sistema upravljanja i kontrole, u skladu sa međunarodnim standardima revizije i smernicama Evropske komisije.
VIZIJA
Visoko profesionalan i kredibilan u okviru svojih nadležnosti, Revizorski organ će davanjem revizorskih preporuka osiguravati efikasno i delotvorno funkcionisanje sistema upravljanja i kontrole, sa ciljem njegovog unapređenja i zaštite interesa EU i Republike Srbije.
Kroz kontinuirano unapređenje metodologije, izgradnju kapaciteta i usklađivanje sa međunarodnim revizorskim standardima i najboljim evropskim praksama, Revizorski organ postaje pripremljen za proširenje nadležnosti u oblasti revizije strukturnih i investicionih fondova nakon pristupanja Srbije Evropskoj uniji.
ORGANIZACIJA
U skladu sa Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, koji je stupio na snagu 3. februara 2024. godine, u Kancelariji za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije obrazovane su sledeće unutrašnje jedinice:
- Grupa za reviziju programa – izgradnja institucija i jačanje kapaciteta; društveno-ekonomski i regionalni razvoj; zapošljavanje, socijalna politika, obrazovanje, promovisanje rodne ravnopravnosti i razvoj ljudskih resursa – NACIONALNI AKCIONI PROGRAMI;
- Grupa za reviziju u okviru programa regionalna i teritorijalna saradnja;
- Grupa za reviziju programa – poljoprivreda i ruralni razvoj – IPARD program;
- Grupa za metodologiju i kontrolu kvaliteta revizije;
- Grupa za internu reviziju;
- Grupa za pravne i finansijske poslove.